ÞÇáÈ æÈáǐ


کاراته شوتوکان JKA
نویسنده
آخرین مطالب

 ثبت نام کلاس اوقات فراغت پسران 4 تا 18 ساله کاراته شوتوکان (کلاس احمدی) آغاز شد.

·         شرایط ثبت نام در طرح اوقات فراغت

1.      تعداد جلسات : 3 جلسه در هفته و به مدت 3ماه می باشد .(روز های زوج هفته از ساعت 18 الی 19:30)

2.      شروع کلاسها :1 تیرماه 1398

3.      . داشتن کارت بیمه ورزشی الزامی است .(در صورت نداشتن کارت بیمه ورزشی در محل باشگاه صادر می شود هزینه بیمه ورزشی مبلغ 20,000 تومان می باشد)

4.      تکمیل فرم ثبت نام

5.      شهریه کلاس ها: 3ماهه دویست هزار تومان

6.      لباس کاراته

·         مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام

1.      یک قطعه عکس 3*4

2.      یک برگ فتو کپی شناسنامه

3.      شهریه کلاس

مکان: میدان تختی - مجموعه ورزشی تختی - خانه کاراته - تلفن 5443 314 0915 (احمدی).


[ 18 / 3 / 1398برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

افزایش خطر بروز سکته در افراد عصبانی

محققان می گویند برخورداری از مزاج عصبی می‌تواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد.

گروهی از محققان دانشگاه هاروارد در آمریکا با بررسی مجموعه ای از تحقیقات پزشکی به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از کسانی که دچار سکته قلبی یا مغزی می شوند، درست پیش از بروز این مشکل عصبانی و خشمگین بوده‌اند.

به گفته این محققان، در پی بروز عصبانیت، خطر حمله قلبی و سکته مغزی در یک پنجره زمانی دو ساعته افزایش می‌یابد.

نتیجه این تحقیق در نشریه قلب اروپا منتشر شده است.

این محققان گفته‌اند که درک ارتباط میان عصبانیت و حمله قلبی یا سکته مغزی نیازمند مطالعه بیشتر است.

آنها همچنین خواهان بررسی امکان کاهش احتمال بروز عوارض قلبی و مغزی با استفاده از شیوه‌های کاهش استرس شده‌اند.

دکتر الیزابت موستوفسکی، سرپرست محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد در این باره گفت: "مشخص شده که عصبانیت مزمن ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد، منجر به تصلب شرائین می‌شود و غلظت خون را افزایش می‌دهد که خود این احتمال تشکیل لخته خون در عروق را افزایش می‌دهد."

خانم موستوفسکی افزود: "مهم است که تاکید شود که این خطرات همراه با عصبانیت های انفجاری افزایش می‌یابند و اگر پزشکان متوجه غیرعادی بودن عصبانیت بیمارانشان شوند، باید در پی روان‌درمانی یا دارودرمانی آنها برآیند."

به نوشته نشریه قلب اروپا، افرادی که در خطر بروز مشکلات قلبی و مغزی هستند، مانند افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند، در برابر عصبانیت آسیب‌پذیرترند.

داده های نه مطالعه جداگانه به روی هزاران نفر نشان می دهد که در دو ساعت پس از بروز خشم، خطر حمله قلبی تقریبا پنج برابر شده و خطر سکته مغزی بیش از سه برابر افزایش یافته است.

محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد می گویند که در کل، خطر بروز سکته در اثر بروز یک مورد عصبانیت انفجاری کم است اما این خطر به طور تدریجی افزایش می یابد و در میان کسانی که عصبی مزاج هستند بیشتر و بیشتر می شود.

هنوز علت خطرناک بودن عصبانیت آنی و انفجاری معلوم نیست. به گفته محققان دانشگاه هاروارد، مطالعه آنها تایید کننده ارتباط مستقیم عصبانیت با بروز مشکلات قلب و عروق نیست.

البته کارشناسان می دانند که استرس مزمن می تواند به بیماری قلبی منجر شود، به این دلیل که می تواند فشار خون را افزایش دهد.

به علاوه بعضی از مردم به شیوه های غیرسالم با استرس برخورد می کنند، مانند کشیدن سیگار یا نوشیدن زیاد الکل.

محققان توصیه می‌کنند که بهتر است افراد در پی راه‌هایی برای پیشگیری از بروز عصبانیت‌های آنی مانند انجام ورزش یوگا باشند.


[ 7 / 1 / 1393برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

ویندوز ایکس پی بزودی بازنشته می شود ارائه سیستم عامل ایکس پی مایکروسافت در سال ۲۰۰۱ انجام گرفت ، عرضه این سیستم عامل توسط کمپانی مایکروسافت با موفقیت صورت گرفت و پس از گذشت مدت زمان اندکی کاربران این سیستم عامل گسترش یافت ، این سیستم عامل امروز هم در بسیار از کامپیوتر های خانگی کاربرد دارد ، در ایران بسیاری از ادارات امروزه از سیتسم عامل ایکس پی استفاده می نمایند ولی اغلب کاربران خانگی رو بسوی سیستم عامل های جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۷ و ویندوز ۸ آمده اند. ارتقای ویندوز ایکس پی به ویندوز ۷ و ویندوز ۸ ویندوز ایکس پی پس از سیستم عامل ویندوز ۹۸ به دلیل داشتن محیط گرافیکی بسیار زیبا جایگاه مناسبی بین کاربران کامپیوتر داشته است ، اما با ورود ویندوز ویستا ، ۷ و ۸ این سیستم عامل تا ماه های آینده به بازنشستگی می رسد ، در بین سیستم عامل های جدید ویندوز ویستا به دلیل سرعت پایین و نیاز داشتن به کامپیوتری با قطعات سخت افزاری بالا و سرعت کم از استقبال زیادی برخوردار نبود ، اما سیستم عمل ویندوز ۷ از استقبال بسیاری از کاربران روبرو شد ، تا اینکه ویندوز ۸ که بیشتر برای کاربری سخت افزار های لمسی طراحی شده بود ارائه شد ، چندی پیش پس از ارائه ویندوز ۸٫۱ کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی از سیستم عامل ایکس پی تا ماه های آینده قطع خواهد شد . براساس تیم امنیتی کمپانی مایکروسافت سیستم عامل ویندوز ایکس پی دارای حفره های امنیتی بسیاری می باشد ، که این حرفه های امنیتی در ورژن های جدید این سیستم عامل یعنی ۷ و ۸ برطرف شده است به همین دلیل پشتیبانی از سیتسم عامل ها از ماه های آینده فقط به سیستم عامل های ویندوز ۷ و ۸ انجام خواهد شد. در سال ۲۰۰۴، مایکروسافت برای بهبود حفره های امنیتی، ویندوز ایکس پی SP2 را ارائه کرد، مایکروسافت برای امنیتی بیشتر فایروال امنیتی برای سیستم عامل های خود ارائه کرد با این وجود بیش از ۶۰۰ میلیون تاسیسات در سراسر جهان بر اثر حفر های امنیتی این سیستم عامل مورد هجوم حملات هکر ها قرار گرفت. مشکلات این سیستم عامل در پی حملات گسترده هکر ها سرانجام مایکروسافت تصمیم گرفت در ماه آوریل ۲۰۱۴ پشتیبانی از این سیستم عامل را حذف نماید ، لذا در خبر های منتشر شده از کاربرانش خواست تا سیستم عامل های خود را به آخرین سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز ۸ بروزرسانی نمایند ، هم اکنون براساس آمار ارائه شده توسط کمپانی مایکروسافت ۱۰ درصد مشتریان این شرکت را طرفداران ویندوز ۸ ، ۵۰ درصد ویندوز ۷ و چهل درصد باقی مانده را ویندوز ویستا و ایکس پی تشکیل می دهد ، که با بازنشته شدن ویندوز ایکس پی این مشتریان بسوی ویندوز ۸ سرازیر خواهند شد. به نظر شخصی من هم اکنون اگر می خواهید از ویندوز ایکس پی جدا شوید ، از سیستم عامل ویندوز ۷ استفاده نمایید ، چرا که هنوز نسخه نهایی ویندوز هشت منتشر نشده است و برای نصب آخرین نسخه این سیستم عامل باید تا بهمن ماه ۱۳۹۲ منتظر بمانید. راستی شما از چه سیستم عاملی استفاده می کنید؟

 

صفحه اصلی


[ 2 / 10 / 1392برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

 ورزش می تواند گاهی به اندازه قرص موثر باشد

براساس یک مطالعه تازه که نتایج آن در نشریه "بریتیش مدیکال جورنال" چاپ شده ورزش می تواند به اندازه قرص برای کسانی که دچار بیماری هایی مثل امراض قلبی هستند مفید باشد.

محققان می گویند این یافته ها حاکیست که ورزش باید مثل دارو تجویز شود.

البته کارشناسان تاکید کردند که بیماران نباید دارو را کنار بگذارند و فقط به ورزش اکتفا کنند بلکه هر دو آنها باید در کنار هم باشد.

تعداد بزرگسالانی که ورزش می کنند کم است. برای نمونه در انگلستان فقط یک سوم مردم میزان توصیه شده، یعنی ۲.۵ساعت فعالیت معمولی یا شدید مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی سریع در هفته را انجام می دهند.

در مقابل میزان مصرف داروهای تجویزی به طور منظم در حال افزایش بوده است.

مطالعه تازه توسط دانشمندان مدرسه علوم اقتصادی لندن، موسسه مراقبت های بهداشتی هاروارد پیلگریم در دانشکده پزشکی هاروارد و دانشکده پزشکی استانفورد انجام شد.

در این مطالعه نتایج صدها مطالعه قبلی - در مجموع شامل بیش از ۳۰۰ هزار بیمار - برای ارزیابی فواید ورزش و داروها در جلوگیری از مرگ تحلیل و مقایسه شد.

آن مطالعات شامل بررسی کنترل بیماری هایی مثل بیماری قلبی، بازپروری پس از سکته مغزی، نارسایی و کنترل علائم دیابت پیش از ابتلا به آن بود.

وقتی آنها این داده ها را بررسی کردند دریافتند که اثر ورزش با دارو قابل مقایسه است.

اما دو مورد استثنا وجود داشت.

داروهای ادرارآور که برای نارسایی قلبی تجویز می شود به روشنی موثرتر از ورزش بود و از آن طرف ورزش برای افزایش طول عمر پس از سکته مغزی اثر خیلی بهتری داشت.

کارشناسان می گویند که هرچند داشتن یک زندگی فعال فواید بهداشتی زیادی دارد، هنوز شواهد کافی برای این نتیجه گیری که ورزش از دارو موثرتر است وجود ندارد.


[ 20 / 7 / 1392برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

تلویزیون، موبایل و کامپیوتر جای کتاب را در رختخواب کودکان گرفته است

نتیجه تحقیق گسترده‌ای که در بریتانیا بر روی یازده هزار کودک انجام شده نشان می‌دهد کودکانی که دیر (بعد از ۹ شب) و در ساعت‌های متغیر می‌خوابند در خواندن و حساب کردن از بچه‌هایی که سر وقت و به اندازه کافی می‌خوابند عقب‌تر هستند.

به گفته محققان، خواب ناکافی ریتم طبیعی بدن را بر هم می زند و این باعث می شود توانایی مغز برای یادگیری اطلاعات تازه کاهش یابد.

در این تحقیق پژوهشگران اطلاعاتی را درباره کودکان، سه، پنج و هفت ساله جمع آوری کردند تا متوجه شوند آیا یادگیری آنها ربطی به عادت خوابیدن آن‌ها دارد یا نه.

این تحقیق نشان داد نامنظم بودن ساعت خواب در کودکان سه ساله بیشتر از سنین دیگر است و در هفت سالگی نیمی از کودکان سر وقت می خوابند، یعنی بین هفت و نیم تا هشت شب.

علاوه بر این، تاثیر بدخوابی و کم‌خوابی در دختر بچه‌ها بیشتر از پسربچه ها است و به مرور زمان هم افزایش پیدا می کند.

توصیه‌های آکادمی متخصصان کودکان آمریکا درباره تماشای تلویزیون و استفاده از کامپیوتر

•تا دوسالگی بهتر است از تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر پرهیز کرد. مغز کودکان در سالهای اول بسیار سریع رشد می‌کند و آنها از طریق تعامل با دیگران چیز یاد می‌گیرند نه از زل زدن به صفحه نمایشگر

•اتاق خواب بچه‌ها را از تلویزیون، کامپیوتر و بازی‌های کامپیوتری مصون نگهدارید

•به کودکان آموزش رسانه‌ای بدهید: از رسانه‌های مکتوب مثل کتاب و روزنامه استفاده کنید، برنامه‌های با کیفیت انتخاب کنید، خودتان با کودکان تلویزیون تماشا کنید و از این فرصت برای آموزش و معنی کردن تبلیغات و غیره استفاده کنید

•تماشای بیش از حد تلویزیون یا صفحه کامپیوتر باعث اختلال تمرکز، اختلال خواب، چاقی و افت تحصیلی می‌شود

•توصیه می‌شود مجموعه استفاده از وسایل بصری (تلویزیون، کامپیوتر، بازی‌های ویدئویی) روزی بیشتر از دو ساعت نباشد

به گفته پروفسور آماندا ساکر، استاد دانشگاه کالج لندن که این پژوهش زیر نظر او انجام شده، بی نظمی در خواب نشانه آشفتگی زندگی خانواده است و به نظر می‌رسد که تاثیر منفی در رشد مهارت‌های شناختی کودکان بیشتر محصول این بی‌نظمی در زندگی خانواده است تا اختلال خواب.

به گفته محققان، کودکان خانواده های محروم یا دچار مشکلات خانوادگی بیشتر مبتلا به بی‌نظمی در خواب شب هستند. در این خانواده‌ها والدین کمتر ممکن است قبل از خواب برای کودکانشان کتاب بخوانند؛ این کودکان بیشتر تلویزیون نگاه می کنند و معمولا پای تلویزیون می‌خوابند.

به گفته پروفسور ساکر، نتیجه تحقیق نشان می دهد که "عادت دادن بچه‌ها به خواب مناسب از ابتدای کودکی بهترین گزینه است، اما هیچوقت برای شروع دیر نیست."

پژوهشگران می‌گویند هیچ نشانه‌ای از اینکه خوابیدن زودتر از هفت و نیم شب در توانایی مغز کودکان تاثیر مثبت بگذارد، وجود ندارد.

دکتر رابرت اسکات-جاپ استاد کالج سلطنتی بیماری‌ها و سلامت کودکان، درباره این تحقیق می‌گوید: "در نگاه اول به نظر می‌رسد که خواب کمتر باعث کم شدن هوش کودکان می‌شود."

"اما عوامل اجتماعی و زیستی که در رشد مغز کودکان تاثیر می گذارند ارتباطی بسیار پیچیده با یکدیگر دارند؛ با این حال به نظر من، تمام کودکان برای اینکه بهترین عملکرد را در مدرسه داشته باشند، صرف نظر از زمینه خانوادگی، باید شبها خوب بخوابند."

به گفته متخصصان حدود ده ساعت خواب شبانه برای کودکان زیر هفت سال ضروری است


[ 22 / 4 / 1392برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

آیا ویتامین ها راه تازه ای در مبارزه با سرطان هستند؟ بر اساس یافته های محققان آمریکایی، مصرف روزانه یک قرص مولتی ویتامین ممکن است احتمال ابتلا و گسترش سرطان را در مردان کاهش دهد. تحقیق آنها بر پایه بررسی وضعیت حدود ۱۵ هزار مرد بالای ۵۰ سال، به مدت بیش از یک دهه استوار است. نتیجه پژوهش های آنان که در نشریه تخصصی انجمن پزشکان آمریکا چاپ شده است، حاکی از کاهش جزئی موارد ابتلا به سرطان در مردانی است که قرصهای ویتامین مصرف میکرده اند. اما متخصصان هشدار میدهند که برخی تحقیقات دیگر به نتایجی متفاوت رسیده اند و رژیم غذایی مبتنی بر میوه و سبزیجات را توصیه سالم تری دانسته اند. مکملهای ویتامینی، از جمله ویتامین دی، عمدتا برای افراد بالای ۶۵ سال توصیه میشوند. هرچند نظرات درباره فوائد کلی مولتی ویتامین ها برای سلامتی انسان متفاوت است، بعضی تحقیقات نشان میدهند که ضرر مصرف قرص ویتامین برای افراد سالم، از فایده اش بیشتر است و تحقیقات دیگر نیز حاکی از آنند که مصرف ویتامین هیچ تاثیر مثبتی بر سرطان ندارد. با این حال، محققان دانشکده پزشکی هاروارد داده های مرتبط با مردانی را تحلیل کردند که در دو گروه، هر روز یکبار به آنها یا قرص مولتی ویتامین و یا قرص 'دارو نما' داده میشد. تاکید بر رژیم غذایی از هزار نفری که در طول یک سال مولتی ویتامین مصرف میکردند ۱۷ نفر سرطان گرفتند و از هزار نفر دوم که قرص دارو نما مصرف میکردند، ۱۸ نفر. دکتر هاوارد سِسو، یکی از محققان، گفت: "مطالعات بسیاری حاکی از آنند که خوردن مواد مغذی ممکن است ریسک ابتلا و گسترش سرطان را در مردان کاهش دهد. اکنون میدانیم که مصرف روزانه مولتی ویتامین، علاوه بر رفع کمبود ویتامین و مواد معدنی، ممکن است به عنوان عاملی برای پیشگیری از سرطان در مردان میانسال و مسن در نظر گرفته شود."   محققان نمیدانند که آیا میتوان همین تاثیر مشابه را بر زنان یا مردان جوان تر نیز مشاهده کرد یا نه. دکتر هِلگا گرول از مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا گفته است: "با وجود این که در مردان مورد آزمایش در این تحقیق شدت ابتلا به سرطان کمی آهسته تر شد، ما نمی توانیم اطمینان داشته باشیم که نتیجه این تحقیق واقعاً ریشه در واقعیت دارد یا صرفا بر اثر شانس بوده است.

صفحه اصلی


[ 12 / 12 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

علاوه بر جمعیت زمین، میزان مصرف هم برای اندازه‌گیری مشکلات غذایی جهان هم مهم است

محققان می گویند که بالا رفتن میزان چاقی در جهان ممکن است اثرش بر منابع طبیعی چیزی شبیه به این باشد که یک میلیارد نفر بیشتر در زمین زندگی می کنند.

آنها همچنین با تخمین زدن وزن مردم جهان به این نتیجه رسیده اند که وزن مردم آمریکای شمالی از متوسط مردم نقاط دیگر دنیا بیشتر است.

تنها ۶ درصد از جمعیت جهان در آمریکای شمالی زندگی می کنند و در عین حال نتایج این تحقیق نشان می دهد که ۳۰ درصد از کسانی که دچار چاقی مفرط هستند در این نقطه از جهان ساکن هستند.

این تحقیق را یک دانشگاه بریتانیایی انجام داده است و نتایج تحقیق در مجله علمی "بهداشت عمومی" چاپ شده است.

آمار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۵ میلادی مبنای این تحقیق است.

وزن جهان

بنا به همین آمار، دانشمندان متوجه شده اند که متوسط وزن مردم جهان ۶۲ کیلوگرم است در حالی که متوسط وزن مردم در آمریکای شمال ۸۰/۷ کیلوگرم است. متوسط وزن مردم آسیا در مقابل ۵۷/۷ کیلوگرم است.

محققان با آماری که در دست داشتند کارهای دیگری هم انجام دادند، مثلا وزن کل مردم جهان را تخمین زده اند: ۲۸۷ میلیون تن. بعد وزن کسانی که اضافه وزن دارند را تخمین زده اند: ۱۵ میلیون تن. و بعد وزن آنها که چاقی مفرط دارند را محاسبه کرده اند: ۳/۵ میلیون تن.

یکی از نویسندگان این تحقیق پروفسوری است به نام ایان رابرتز. او در گفتگویی با بی بی سی سعی داشت توضیح دهد که در بررسی مسائل مربوط به خورد و خوراک مردم در جهان، صرفا نباید به جمعیت روی زمین بسنده کرد و باید دید این آدم ها چه قدر می خورند.

پروفسور رابرتز و گروهش معتقدند که پرداختن به آنها که چاقی مفرط دارند به صورت فردی یا گروهی دردی را دوا نمی کند. چراکه: "همه ما داریم چاقتر می شویم."

 

یافته‌های مربوط به وزن مردم جهان

•وزن تخمینی کل مردم جهان ۲۸۷ میلیون تن است

•در این میان ۱۵ میلیون تن، وزن کسانی است که اضافه وزن دارند

•۳/۵ میلیون تن وزن کسانی است که چاقی مفرط دارند

•متوسط وزن مردم جهان ۶۲ کیلوگرم است.

•متوسط وزن مردم در آمریکای شمالی ۸۰/۷ کیلوگرم است

•در آسیا متوسط وزن مردم ۵۷/۷ کیلوگرم است

او به جدول وزنی مردم کشورهای جهان اشاره می کند که نشان می دهد مردم آمریکا سنگین ترین آدم های روی زمین هستند و هشدار می دهد که اگر مردم زمین مانند آمریکایی ها چاق شوند، اثرات منفی بسیاری بر منابع زمین خواهد داشت.

"اگر وزن مردم کشورهای دیگر جهان مانند مردم آمریکا بود، درست مانند این بود که یک میلیارد نفر دیگر هم بر کره زمین زندگی می کردند."

نقطه مقابل آمریکایی ها، مردم اریتره، اتیوپی و ویتنام هستند که لاغرترین ها هستند.

محققان می گویند که لاغر بودن ربطی به فقر ندارد و مثالشان هم ژاپنی ها هستند.

ایران دهمین کشوری است که مردمش بیش از حد می خورند. درست بعد از ترکیه که نهمین کشور است.

عارضه اتومبیل

 

 

 باز هم اگر به بالای جدول بازگردیم، نام کشورهایی را می بینیم که دچار عارضه اتومبیل شده اند.

در میان ده کشوری که مردمش وزنشان بالاست می توان نام کرواسی، کویت، مصر و قطر را هم دید.

پروفسور رابرتز می گوید که کشورهای عربی دچار عارضه اتومبیل شده اند.

او می گوید که در کشورهای عربی، مردم زیاد می خورند اما کم حرکت می کنند. برای همین چاق می شوند.

آنها امیدوارند که یافته هایشان باعث شود که کشورها بهتر و بیشتر به مسائل مربوط به چاقی فکر کنند و برایش دنبال راه چاره باشند.

پروفسور رابرتز، به مشکلات مربوط به جمعیت جهان اشاره می کند. به اینکه معمولا این مشکل را به گردن زنان آفریقایی می اندازند که زیادی بچه دارند و می گوید که به نظر او باید به مردمی که اضافه وزن دارند هم در این زمینه نگاه کرد

بازگشت

 


[ 5 / 6 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

    یک نظریه این است که زنان به دلیل وظایف چندگانه‌شان در زندگی مدرن، به تدریج باهوشتر شده‌اند

نتیجه یک پژوهش نشان می‌دهد که ضریب هوشی زنان از مردها بیشتر است.

بر اساس گزارشی که در روزنامه ساندی تایمز منتشر شده، از زمان ثبت نتایج آزمون‌های ضریب هوشی در نزدیک به ۱۰۰ سال گذشته، زنان به طور میانگین در رتبه‌ای پایین‌تر از مردان قرار می‌گرفتند، ولی مطالعه‌ای که جیمز فلین، پژوهشگر شناخته‌شده ضریب هوشی انجام داده است، نشان می‌دهد که فاصله زنان و مردان در این زمینه نه تنها کاهش یافته است، بلکه زنان در این رقابت، از مردها پیشی گرفته‌اند.

جیمز فلین به ساندی‌تایمز گفته است که به نظر او، نیازهای عصر مدرن باعث افزایش استانداردهای هوشی انسانها شده است.

او گفت: "در صد سال گذشته مردان و زنان به تدریج در آزمون‌های ضریب هوش پیشرفتهای بیشتری کرده اند، ولی سرعت رشد زنان بیشتر بوده است."

این پژوهشگر اضافه کرد: "این (روند) نتیجه مدرنیته است. پیچیدگی دنیای مدرن، مغز ما را وادار به انطباق می‌کند و ضریب هوش ما افزایش می‌یابد."

او گفت یک نظریه این است که ضرورت‌های گذران زندگی امروزین، از جمله اداره خانواده و داشتن شغل به طور همزمان باعث شده است زنان (به دلیل وظایف چندگانه‌شان) باهوش‌تر شوند. نظریه دیگر نیز این است که زنان همواره می‌توانسته‌اند در آزمون‌های ضریب هوشی امتیازات بالاتری کسب کنند، ولی این موضوع تنها به تازگی روشن شده است.

آقای فلین که یافته‌های پژوهش خود را در کتابی جدید منتشر خواهد کرد، به ساندی تایمز گفت: "مغز انسان‌های مدرن به شیوه‌ای متفاوت در حال رشد است و پیچیدگی شناختی آن بیشتر شده است. در آزمون‌های ضریب هوشی نیز که ما به عمل می‌آوریم، این شاخص در حال افزایش بوده است."

او در عین حال گفت که برای بررسی بیشتر روند کنونی، باید به داده‌های بیشتری دست یافت.

در دهه ۱۹۸۰ میلادی در چارچوب پدیده‌ای تحت عنوان "اثر فلین" گفته شد که ضریب هوشی افراد در کشورهای غربی در هر دهه نزدیک به سه واحد بیشتر شده است، به گونه‌ای که ضریب هوشی ساکنان این کشورها در دنیای مدرن در مقایسه با ساکنان آنها در حدود ۱۰۰ سال پیش به طور میانگین ۳۰ واحد بیشتر است.

در آن زمان گفته شد که ضریب هوشی افراد ژنتیکی و مربوط به وراثت نیست، بلکه می‌تواند ارتقا پیدا کند.

افرادی از کشورهای غرب اروپا و همچنین آمریکا، کانادا، نیوزیلند، آرژانتین و استونی در مطالعه اخیر آقای فلین شرکت کرده‌اند.

براساس این پژوهش، نتیجه آزمون ضریب هوش زنان و مردان در استرالیا تقریبا مشابه بوده است، ولی زنان در نیوزیلند، استونی و آرژانتین به طور میانگین ضریب هوشی بیشتری از مردان داشته‌اند.

بازگشت


[ 3 / 6 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

 

مردمان قبیله هدزا در تانزانیا به سبک انسان های ده هزار سال پیش زندگی می کنند

تحقیقات تازه دانشمندان این فرضیه را رد می کند که برای مقابله با چاقی، ورزش از رژیم غذایی مهم تر است.

مطالعه بر روی قبیله هدزا که هنوز از طریق شکار کردن، روزگار می گذرانند، نشان می دهد که مقدار کالری مورد نیاز بدن، از خصوصیات ثابت انسانی به شمار می رود.

دانشمندان می گویند بر اساس این مطالعه، غربی ها از طریق مصرف بیش از اندازه مواد غذایی چاق تر می شوند و سبک زندگی کم تحرک آنها در این زمینه نقش کم اهمیت تری دارد.

تا سال ۲۰۱۵ از هر ۱۰ نفر یک نفر به چاقی مبتلا خواهد بود و بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، انتظار می رود که تقریبا از هر سه نفر، یک نفر دچار اضافه وزن باشد.

عوامل مختلفی در این زمینه تاثیر دارند، از جمله غذاهای فراوری شده ای که شکر و چربی زیادی دارند، اندازه زیاد غذا، و نیز سبک زندگی ای که در آن، ماشین ها و دستگاه ها بخش زیادی از کار فیزیکی روزانه را انجام می دهند.

برخی کارشناسان پیشنهاد کرده اند که از زمان انقلاب صنعتی، نیاز به کالری به شدت کاهش یافته است و این عامل، خطر بزرگ تری برای چاقی است تا تغییرات در رژیم غذایی.

تحقیقاتی که نتیجه اش در نشریه پلاس وان منتشر شده است، به میزان مصرف انرژی در قبیله هدزا در تانزانیا نگاه جامعی کرده است.

سبک زندگی مردمان قبیله هدزا هنوز به سبک زندگی انسان های هزاره های پیش شباهت دارد.

اعضای جمعیت هزار و اندی نفر این قبیله، حیوانات را شکار می کنند و از ریشه ها و میوه های گیاهان و درختان مختلف بهره می جویند، آنها تیر و کمان و تبرهای کوچک دارند و از ابزارهای امروزی یا تفنگ استفاده نمی کنند.

یک گروه از دانشمندان از آمریکا، تانزانیا و بریتانیا میزان مصرف انرژی در ۳۰ مرد و زن قبیله هدزا را که سنشان بین ۱۸ تا ۷۵ بوده اندازه گرفتند.

آنها به این نتیجه رسیدند که سطح فعالیت در میان مردان و زنان این قبیله خیلی بیشتر است ولی متابولیسم آنها با متابولیسم غربی ها تفاوت ندارد.

ارمان پونتزر از بخش انسان شناسی کالج هانتر در نیویورک می گوید: "همه فکر می کردند که مردمان این قبیله باید صدها کالری بیش از یک فرد عادی در آمریکا و اروپا بسوزانند."

به گفته او اطلاعات به دست آمده غافلگیرکننده بود، و پیچیدگی میزان مصرف انرژی در انسان را نشان می داد.

ولی او تاکید می کند که ورزش به هر حال برای حفظ سلامتی اهمیت دارد.

دکتر پونتزر می گوید: "این تحقیقات به من نشان می دهد که دلیل مهم چاق شدن غربی ها خوردن بیش از حد است، نه ورزش کمتر."

"فعال بودن واقعا برای سلامتی مهم است ولی شما را لاغر نگه نمی دارد. برای این کار باید کمتر غذا خورد."

بازگشت


[ 24 / 5 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

 دانشمندان می گویند فعالیت فیزیکی کودکان به طور معمول بعد از دوازده سالگی کمتر می شود

دانشمندان بریتانیایی می گویند لازم است هرچه سریعتر برای بیشتر کردن تحرک بدنی کودکانی که در سنین دبستان هستند، تمهیداتی اندیشیده شود. آنها اصرار دارند که این اقدام برای پیشگیری از مشکلاتی که در نتیجه این بی تحرکی در آینده سلامت این بچه ها را تهدید می کند، لازم است.
محققان دانشگاه‌های نیوکاسل و استارتکلاید دریافته اند که برخی از کودکان ۸ تا ۱۰ ساله تنها ۲۰ دقیقه در روز تحرک دارند. بر اساس مطالعات آنها دخترها کم تحرک‌تر از پسرها هستند. این یافته ها در ژورنال اینترنتی پلوس وان (plos one) منتشر شده است.
 
 


ÇÏÇãå ãØáÈ
[ 10 / 4 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

ضخامت ران ها نشان می دهد سوخت و ساز انسولین به خاطر حجم بالای عضلات بهتر انجام می شود

مطالعات نشان می دهد احتمال ابتلا به بیماری قلبی و مرگ در سنین جوانی در افرادی که ران های ضخیم دارند کمتر از دیگران است.

محققان دانمارکی با تحقیق بر روی سه هزار نفر به این نتیجه رسیدند افرادی که محیط دور ران آنها از شصت سانتیمتر بیشتر است، کمتر دچار بیماری قلبی می شوند.

به گفته آنها افرادی که ران های لاغری دارند، عضلاتشان از حجم کافی برای متعادل کردن سوخت و ساز انسولین برخوردار نیست و احتمال ابتلای آنها به دیابت و بیماری قلبی بیشتر از دیگران است.

نتیجه این تحقیق در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است.

محققان افراد مورد آزمایش را به مدت ده سال برای بررسی بروز بیماری قلبی و دوازده و نیم سال برای بررسی میزان مرگ و میر دنبال کردند.

به گفته محققان دانشگاه کپنهاگ احتمال ابتلای افرادی که محیط دور ران آنها از ۵۵ سانتیمتر کمتر است، به بیماری قلبی و مرگ در جوانی دو برابر بیشتر از دیگران است.

آنها برای اندازه گیری دور ران، محیط ران را در زیر برجستگی باسن اندازه گیری می کردند.

پروفسور بریت هیتمن، سرپرست محققان دانمارکی گفت نتیجه این تحقیق ربطی به چاقی ناحیه شکم، چاقی عمومی و سبک زندگی افراد مورد آزمایش ندارد.

آقای هیتمن گفت:متوجه شدیم خطر (ابتلا به بیماری قلبی) با ضخامت ران ها ارتباط بیشتری دارد تا دور کمر.

مطالعات قبلی نشان داده بود که دور کمر بالا ( 90 سانتیمتر برای زنان و 102 سانتیمتر برای مردان) به معنی افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی است.

کارشناسان هشدار می دهند برای تایید نتیجه این تحقیقات به آزمایش های بیشتری نیاز است.

به گفته آنها هنوز برای ایجاد تغییر در توصیه های ارائه شده درباره نحوه تغذیه و ورزش افراد زود است.

بازگشت


[ 23 / 12 / 1390برچسب: علمی , آموزشی , ] [ ] [ احمدی ]

تغذیه دیرهنگام باعث چاقی می شود

به گفته محققان تغذیه در زمان مناسب به کند کردن روند چاقی در افراد کمک می کند

محققان می گویند احتمال بروز چاقی در افرادی که دیرهنگام غذا می خورند، بیشتر است.

گروهی از محققان دانشگاه ایلینوی در آمریکا با بررسی موش های آزمایشگاهی به این نیتجه رسیده اند که علاوه بر کمیت و کیفیت غذای مصرف شده، زمان مصرف آن نیز در تعیین وزن افراد نقش دارد.

به گفته آنها، موش هایی که در ساعت های غیرطبیعی غذا می خورند، در شرایط مساوی دو برابر بیشتر از سایر موش ها چاق می شوند.

پیش تر نیز نتیجه مطالعات نشان داده بود ساعت بیولوژیک انسان ها در مشخص کردن میزان انرژی جذب شده از مصرف مواد خوراکی نقش دارد.

محققان هنوز به مکانیسم کامل افزایش اضافه وزن در صورت تغذیه در زمان غیرمناسب پی نبرده اند.

گفته می شود هورمون هایی که در زمان خواب ترشح می شوند و تغییر دمای بدن در این زمان بر این موضوع تاثیرگذار است.

دینا آربل، سرپرست محققان دانشگاه ایلینوی گفت:یکی از موضوع های مورد علاقه در این تحقیق بررسی افرادی چاقی بود که در شیفت های دیروقت کار می کردند.

بررسی وضع این افراد باعث شد فکر کنیم خوردن در زمان نامناسب باعث اضافه وزن می شود.

محققان دانشگاه ایلینوی در تحقیقات خود به مدت شش هفته به دو گروه از موش های آزمایشگاهی غذای پرچربی یکسان دادند. زمان تغذیه این موش ها متفاوت بود.

وزن موش هایی یکی از این گروه ها که دیروقت تغذیه می شدند، دو برابر گروه دیگر اضافه شد.

این در حالی است که هر دو گروه از موش ها به یک اندازه خوراک دریافت کرده بودند و به یک اندازه فعالیت بدنی داشتند.

فرد تورک یکی دیگر از محققان می گوید این تحقیق نشان می دهد موضوع اضافه وزن تنها به میزان کالری دریافتی و میزان انرژی آزاد شده ارتباط ندارد.

به گفته او تغذیه در زمان مناسب به کند کردن روند چاقی در افراد کمک می کند.

بازگشت


[ 23 / 12 / 1390برچسب: آموزش , علمی , رژیم غذایی, ] [ ] [ احمدی ]

دانشمندان ژاپنی می گویند ویتامین E ممکن است در روندی که موجب سلامت استخوان ها در بدن می شود، اختلال ایجاد کند.

گروه تحقیقاتی دانشگاه کی او، که نتیجه بررسی های خود را در نشریه "نیچر مدیسن" منتشر کرده، می گوید که موش هایی که دوز بالایی از ویتامین E به آنها داده شده حجم استخوانشان کمتر است. اگر در رابطه با انسان ها نیز چنین باشد، خطر شکستن و یا ترک خوردن استخون بیشتر خواهد بود.

ویتامین E در بعضی از روغن های گیاهی، سبزیجات سبز مانند اسفناج و براکلی و در بادام و فندق موجود است.

اما یکی از محققان بریتانیایی گفته است که مکمل ها ممکن است برای بدن مشکل زا باشند.

استخوان خوار

گروه تحقیقاتی در دانشگاه کی او در توکیو دو گروه موش را مورد بررسی قرار داد. یکی موش هایی با کمبود ویتامین E و دیگری گروهی از موش ها که با مکمل های این ویتامین تغذیه می شدند.

با آنکه تحقیقات اولیه نشان داده است که مصرف این ویتامین تاثیر مثبتی بر روی افزایش حجم استخوان ها دارد، گروه تحقیقاتی در ژاپن به عکس این نتیجه دست یافت.

در واقع سلامت استخوان در موش هایی که کمبود این ویتامین را دارند بهتر است و هنگامی که آن را مصرف می کنند حجم استخوانی آنها کاهش می یابد.

اندازه و تراکم استخوان های بدن در دوران بزرگسالی ثابت نیست و به این بستگی دارد که فعالیت سلول های استخوانی از جمله استئوبلاست ها که موجب رشد لایه های جدید می شود بیشتر باشد، یا فعالیت استئوکلاست ها که موجب تخریب استخوان ها می شود.

محققان می گویند که ویتامین E موجب افزایش فعالیت استئوکلاست های "استخوان خوار " می شود و این به این معناست که استخوان ها بیشتر در معرض تخریب قرار می گیرند.

آزمایش هایی مشابه از جمله تحقیقاتی که در ۲۰۱۰ منتشر شد، نتایج عکس بررسی های اخیر را در برداشت و حتی به این نتیجه منجر شد که مصرف ویتامین E یکی از شیوه های درمانی مفید برای تقویت استخوان ها در سالمندان است.

اما دکتر هلن مک دونالد از دانشگاه آبردین در بریتانیا که در مورد تاثیر تغذیه بر سلامت استخوان ها تحقیق می کند، می گوید که تعداد کمی از پژوهش ها، از جمله تحقیقاتی که خود او انجام داده، نشان دهنده تاثیرات منفی این ویتامین است.

وی تاکید کرد که هیچ دلیلی برای آنکه مردم رژیم غذایی خود را تغییر دهند تا از مصرف مقادیر ناچیزی از ویتامین E که در غذاها موجود است، اجتناب ورزند.

وی گفت: "اما مکمل ها دارای دوز و غلظت بالاتری از ویتامین E و املاح موجود در غذاها بوده و عوارض جانبی ناشی از مصرف نادرست مکمل ها در برخی موارد بسیار جدی است."

بازگشت


[ 16 / 12 / 1390برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

 خواب بیشتر 'به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک می کند'

محققان می گویند که ارزش واقعی خواب اغلب نادیده گرفته می شود
مطالعه تازه ای در تایید اهمیت خواب برای سلامتی منتشر شده است.
مطالعه تازه که نتایج آن در نشریه "خواب" منتشر شده حاکیست که خواب بیشتر به طور قابل توجهی عملکرد جسمی را بهبود می بخشد.
در این مطالعه از اعضای تیم بسکتبال مردان دانشگاه آمریکایی استانفورد خواسته شد برای تقریبا شش هفته شبی 10 ساعت بخوابند.
پس از این دوره دقت شوت های آنها 9 درصد افزایش یافت.
این مطالعه دریافت که خواب و استراحت کافی به اندازه آموزش و رژیم غذایی برای ورزشکاران نخبه اهمیت دارد.
چری ما، محقق در کلینیک اختلالات خواب و آزمایشگاه تحقیقات استانفورد که با این ورزشکاران کار کرده است گفت که اهمیت خواب اغلب نادیده گرفته می شود.
او گفت: "بسیاری از ورزشکاران و مربیان به طور شهودی می دانند که خواب مهم است، اما خواب اغلب اولین چیزی است که قربانی می شود."
محققان از بازیکنان خواستند برای دو تا چهار هفته برنامه عادی شبانه یعنی شش تا نه ساعت خواب را حفظ کنند و بعد برای پنج تا هفت هفته بعدی هر شب 10 ساعت بخوابند.
در جریان این مطالعه، بازیکنان از نوشیدن قهوه و الکل خودداری کردند.
همچنین از آنها خواسته شد هر گاه نتوانستند مثلا به علت سفر، شب ده ساعت بخوابند، در طول روز وقتی را صرف چرت زدن کنند.
این مطالعه دریافت که خواب اضافه بر سرعت دو ورزشکاران می افزاید و دقت شوت آنها را 9 درصد بالا می برد.
ورزشکاران همچنین گفتند که عملکردشان در جریان بازی های رقابتی بهتر شده است.
به گفته چری ما، این مطالعه نشان داد که مهم است خواب در دراز مدت در اولویت قرار گیرد و نه فقط در شب قبل از مسابقه.
کمبود خواب
او خواب خوب را یک "عامل به رسمیت شناخته نشده، اما احتمالا ضروری در دست یافتن به بهترین عملکرد" دانست.
او گفت که این یافته ها احتمالا در مورد ورزشکاران غیرحرفه ای و همچنین کسانی که در مدارس یا سطوح بالاتر رقابت می کنند نیز صادق است.
محققان پیش از شروع مطالعه همچنین دریافتند که بسیاری از ورزشکاران در طول روز احساس خواب آلودگی می کردند.
این نشان می داد که آنها از کمبود خواب که از کم خوابی مزمن ناشی می شود رنج می برند.
به گفته چری ما، ورزشکاران نمی دانستند که کمبود خواب تاثیری منفی بر عملکردشان دارد.
اما به گفته او در ادامه فصل درحالی که ورزشکاران به جبران کمبود خواب پرداختند بسیاری از آنها شهادت دادند که تمرکز بر خواب بر تمرین ها و عملکرد آنها تاثیر مثبت گذاشته است.
کارشناسان می گویند که با خواب باید همان برخوردی را داشت که با ورزش داریم.
به این معنی است که باید خواب را یک فرآیند فعال فرض کرد.
خوابیدن به اندازه کافی فعالیت مثبتی است که کمک می کند در همه جنبه های زندگی بهتر عمل کنید.
منبع:سایت بی بی سی

[ 15 / 11 / 1390برچسب:ورزش , اخبار , سلامتی , خواب , استراحت , ] [ ] [ احمدی ]

              

محققان می گویند این نتایج به معنی لزوم دست کشیدن از ورزش های استقامت نیست

محققان می گویند انجام تمرین های شدید استقامت، مثل آماده شدن برای ماراتن، می تواند به قلب صدمه بزند.
اسکن ام آر آی به روی ۴۰ ورزشکار که برای رویدادهای سخت ورزشی مثل "استقامت سه گانه" یا مسابقات دوچرخه سواری در آلپ آماده می شدند نشان داده است که عضلات قلب بیشتر آنها کش می آید.
هرچند عضلات قلب بسیاری از آنها پس از یک هفته کاملا به حالت عادی بازگشته بود، اما پنج نفر آنها شاهد جراحات دائمی بودند.


ÇÏÇãå ãØáÈ
[ 15 / 11 / 1390برچسب:ورزش , اخبار , سلامتی , حمله قلبی , , ] [ ] [ احمدی ]

 

کاراته دو (سبک شوتوکان)

ورزش و سلامتی و رژیم های غذایی

مطالب متفرقه

صفحه اصلی


صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره ما

متولد سال 1347- دان 7 کاراته شوتوکان JKA - مربی و داور رسمی از فدراسیون کاراته ایران 27 سال سابقه مربیگری دارم . و فعلا مشغول مربیگری و خدمات کامپیوتری هستم.خوشحال می شوم از نطرات شما نیز بهره مند شوم
آی پی رایانه شما

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 147
بازدید کل : 39582
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1